Forum Kamera!Akcja http://forum.kameraakcja.pl/ |
|
Sony Vegas - problem z maską http://forum.kameraakcja.pl/viewtopic.php?f=45&t=5078 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | worldidol [ 12 Wrz 2009, 17:09 ] |
Temat postu: | Sony Vegas - problem z maską |
Mam mały problem z maską w Sony Vegas. Otóż sytuacja wygląda tak, że nakręciłem scenkę, gdzie mikrofon stoi blisko aktora. Potem sfilmowałem to samo pomieszczenie bez mikrofonu, z kamerą w tej samej pozycji. Myślałem, że pójdzie gładko, a tu zaskoczenie. Sony Vegas daje mi cieniutką czarną krechę wokół krawędzi maski. Wyłączenie anti-aliasingu w masce nic nie daje. Bezpośrednio pod ścieżką video z klipem z maską jest klip video z pustego pomieszczenia. Sprawdziłem czy to samo dzieje się w wyrenderowanym klipie i niestety tak. Macie jakiś pomysł co z tym zrobić? |
Autor: | naffnaff [ 13 Wrz 2009, 07:38 ] |
Temat postu: | |
Chyba wiem o co chodzi. W opcjach maski Feather type ustaw Both i w opcji Feather (%) daj tam kilka procent (5-10) Mam nadzieję, że o to chodzi |
Autor: | worldidol [ 13 Wrz 2009, 10:17 ] |
Temat postu: | |
Dziękuję za odpowiedź, naffnaff. Niestety ustawienie pióra powoduje jedynie pogrubienie i rozmycie tej linii. Zauważyłem teraz, że problem pojawia się tylko po nałożeniu Video FX i to nie wszystkich. Chciałem podbić kontrast klipu i niestety nie mogę przez tę kreskę. Pod spodem przykładowy obrazek jak to wygląda po podbiciu kontrastu, bez pióra. |
Autor: | VM-Rexor [ 14 Wrz 2009, 08:11 ] |
Temat postu: | |
Niestety to jest przypadłość wszystkich vegasów. Jedyne, co możesz zrobić stosując taką maskę to przerobić ją tak, aby wszystkie punkty w niej miały pozycje całkowitoliczbowe (w praktyce pozostaje tylko prostokąt). Domyślam się, że ścieżka tła jest pod ścieżką z obmaskowanym materiałem, możesz jeszcze spróbować poniższych metod: - zmienić tryb compositingu ścieżki nakładanej (tej nad tłem - czyli tu z kaczką) z source alpha na inny screen/overlay - dodać ścieżkę, która będzie robiła za generator maski i w niej wycinać dokładnie takie same punkty co wcześniej (zrobisz to poprzez kopiuj/wklej punktów kluczowych). Tą ścieżkę stwórz nad tą z wyciętym ptakiem, i w niej zaaplikuj generator solid color (biały) i do tegoż białego tła dodaj wspomnianą wyżej maskę. Następnie zmień tryb compositingu z source alpha na multiply(mask) i nałóż na całą ścieżkę lekkiego blura. Możliwe, że za jakiś czas napiszę tutoriala na ten temat |
Autor: | worldidol [ 20 Wrz 2009, 09:35 ] |
Temat postu: | |
Dzięki za odpowiedź. Jakoś mi się to nie widzi z tym blurem Czy nie prościej już porenderować sobie te wymaskowane sceny i potem zaimportować znowu i nałożyć filtry? A tak w ogóle to dlaczego Sony Vegas ma tak głupi i poważny błąd? |
Autor: | VM-Rexor [ 20 Wrz 2009, 11:45 ] |
Temat postu: | |
O to pytać tylko programistów Vegasa - dlaczego taki a nie inny algorytm operowania pixelami na obrzeżach maski stosują |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |