no tak kochany to ty nie wybierzesz kamery...
ale zacznijmy od początku:
Bajzel/bełkot
HD to tylko kilka rozdzielczości:
1280x720p
1920x1080p
oraz broadcastingowy 1440x1080i (anamorficzny)
full HD ma odróżniać od
HD ready jak
SVHS odróżniał od
VHS
w HD nie tylko ważna jest rozdzielczość ale i próbkowanie kolorów, zastosowanie pixela anamorficznego czy przeplotu... stąd nieco inaczej kombinują producenci kamer, które mają służyć do profesjonalnych zastosowań (np. 720p/60fps).
aby wybrać kamerę po pierwsze
musisz się określić!
nikt ci nie powie co masz kupić, ale np. jeśli chcesz nagrywać wyniki swojej pracy na płyty HD, to wystarczy ci kamera HDV. jeśli będziesz naświetlał na taśmę filmową, to ten "optyczy" JVC byłby świetny (progresywne 60 fps!), gdyby nie rozdzielczość "tylko" 720p... :] ale jeśli chcesz dla kina kręcić, to i tak najważniejsze są zdjęcia, więc co najmniej porządna naramienna, do tego odpowiednie statywy, krany itp... albo... malutka i leciutka fullHD 1080i, TomsMoComp (deinterlace) i dziesiątki różnego rodzaju specjalnych statywów (w tym flycamów itp.). nie ma wtedy co patrzeć na warunki low light, bo wiadomo, że i tak doświetlamy. napisz coś więcej i na co ewentualnie liczy ten
tajemniczy sponsor.
moim zdaniem nie ma co wydawać zbyt dużo kasy na samą kamerę, liczy się jeszcze osprzęt, choćby takie mini35, dzięki któremu uzyskamy kinową głębię ostrości, jakiej nie uzyskamy nawet tym JVC... porządne oświetlenie, prowadzenie kamery i ciekawe ujęcia to znacznie ważniejszy problem niż wybór kamery, serio
pozdrawiam
P.S. stille fullHD wrzucę przy okazji, cierpliwości :]