Kenzo napisał(a):
Zależy do czego ta setka ma wejść. Jeżeli to reportaż, news, itd. to zazwyczaj popiersie i duża głębia ostrości (zazwyczaj tło też jest istotne, np. jeżeli to jest wywiad z lekarzem to dobrze będzie wiedzieć, że akurat jest w szpitalu)
Trafne spostrzezenie.
santi napisał(a):
zależy z kim wywiad, gdzie, co będzie w tle
Wywiad z facetem, biznesmen, na ulicy lub w biurze. Myslalem o tym zeby nie mowil bezposrednio do kamery gdyz moze to byc dla niego zbyt stresujace i wyjdzie sztucznie. Wiec przeprowadzac z nim wywiad bedzie inna osoba stojaca z boku kamery. Jak w tym przypadku wyglada ustawienie katow, wysokosci i odleglosci?
santi napisał(a):
szara karta jest do ustawiania ekspozycji, termin "balans bieli" chyba mówi sam za siebie. Jak chcesz poprawny oczywiście. Zawsze możesz ocieplić lub oziębić balans ustawiając go na błękitnej albo łososiowej karcie
Radze poczytac troche wiecej o fotografii cyfrowej, najlepszy balans bielii uzyskuje sie z 18% karty szarości. ocieplamy niebieska?
santi napisał(a):
a po cholerę ci aż 2/3 pustego? Tło jest ciekawsze niż facet? W półzbliżeniu ciężko ci będzie upchać go w 1/3 powierzni.
Za mało informacji podałeś. Ważny jet rodzaj miejsca, jakie będzie światło itp
Swiatlo zastane(biurowe swietlowki albo sloneczne), czyli jak ? facet 2/3 wypelnia?
Dzieki za rady, oczekuje wiecej;) jak z tym mikrofonem i sciezka?
Kenzo napisał(a):
A poza tym nie stresuj się tak bardzo, bo to nie pomaga
Nie stresuje sie, poprostu bliski termin krecenia i chcialem jak najmniej bledow za pierwszym razem popelnic:)))